Limited Edition


“Als je meer dan normaal bent dan ben je niet doorsnee”


Gisteren had ik het genoegen een jonge dynamische marketingmanager te coachen.

Leergierig, efficiënt inlevingsvermogen, resultaatgericht met een sterke drive, kortom wat wil een mens én een bedrijf nog meer?

Het was boeiend om te zien hoe ze naar zichzelf keek vanuit dat jong zijn en wat het effect daarvan was op haar mindset én acties:



BlauwKonijn’en

“Als je jong bent dan moet je jezelf meer bewijzen om aux serieux genomen te worden”

“Als er een meer ervaren iemand wordt aangenomen dan neem ik een afwachtende houding aan omdat de ander veel meer kennis en bagage heeft”


We willen er bijhoren en vanuit die ‘sense of belonging’ hebben we de natuurlijke neiging om te kijken naar onze afwijkingen. Want we willen “normaal” zijn en daarnaar handelen wat dat dan ook mag betekenen.


En wat bleek?

Dat haar jong zijn juist een voordeel is in een omgeving waar alles snel verandert en er juist frisse ideeën nodig zijn en dat de unieke manier waarop ze dat deed juist haar sterkte is.

In Blauwkonijn taal noemen we dat: ze heeft een heerlijke hoek af!

Stel je voor dat die hoek af, dat unieke van jou net een ‘Limited Edition’ van je maakt?

Dat is toch een productiever uitgangspunt?

De krachtige mindset waarmee ze vertrok:

Ik ben unieke efficiënte doorzetter


BlauwKonijn’en:

“Als je jong bent dan weet je hoe belangrijk online marketing is en kun je daar een verfrissende efficiënte rol in spelen”

”Als je ergens wilt geraken, dan moet je stappen zetten”




Ik hoef er geen plaatje bij te tekenen wat het effect op je mindset én acties is als je van een afwijking een ‘Limited Edition’ hebt gemaakt:)


Ps degene die de titel /haar Blauwkonijn heeft aangebracht is op zichzelf een ‘Limited Edition’

Ps onze hoek af? Ivie heeft zeker weten een nerdy hoek af en Yvonne haar hoek af zorgt ervoor dat ze altijd open staat voor nieuwe mogelijkheden


Ben je nieuwsgierig naar je eigen ‘Limited Edition’?

Check onze workshops


Ter inspiratie:

https://hbr.org/2019/05/how-to-stop-worrying-about-what-other-people-think-of-you

© 2020. Copyrights BlauwKonijn®